Novi (stari) alat: Vrijeme je da igru u poslovanju shvatimo ozbiljno

  • Lider
  • 6. travnja 2025.
Novi (stari) alat: Vrijeme je da igru u poslovanju shvatimo ozbiljno

Danas organizacije prepoznaju sve veću kompleksnost poslovnog okruženja i potrebu za prilagodbom, zato traže nove alate i pristupe radu

Ana Josipović Belan, poslovna savjetnica i vlasnica tvrtke Shifting, za poslovni tjednik Lider pisala je o tome kako igra - iako je često smatramo dječjom zabavom - može biti izvrstan alat za poticanje kreativnosti, inovativnosti, timskog rada i prilagodljivosti. Također, i kako je organizacije mogu pametno iskoristiti za veću produktivnost i angažman zaposlenika.

Kroz prizmu igre možemo razumjeti svijet oko sebe, razvijati se i stvarati veze koje nadilaze granice svakodnevnog života i posla. Definicija je igre da je to ugodna, dobrovoljna aktivnost koja uključuje pravila i maštu te se provodi u posebnom vremenu i prostoru. Dok se većina literature usredotočuje na dječju igru, važno je osvijestiti i igru odraslih u organizacijskom kontekstu, gdje ona može znatno pridonijeti stvaranju (novih) vrijednosti u organizacijama.

U tekstu Ana pojašnjava da se poslovni svijet mijenja - sve više organizacija uviđa važnost razvoja vještina poput maštovitosti, improvizacije i znatiželje. Igra, premda je povijesno smatrana suprotnom od rada, nudi upravo ono što modernim timovima treba: sigurnu okolinu za eksperimentiranje, razvijanje odnosa i isprobavanje novih pristupa bez velikog rizika.

Igra nudi upravo ono što modernim timovima treba: sigurnu okolinu za eksperimentiranje, razvijanje odnosa i isprobavanje novih pristupa bez velikog rizika.

Kada se koristi na pametan način, igra može biti moćan alat za transformaciju. Aktivira stanje "flowa", potiče kreativna rješenja, a organizacije koje je uključe u svakodnevne procese često svjedoče boljoj povezanosti među zaposlenicima, većoj produktivnosti i poboljšanom mentalnom zdravlju. Igra može pomoći u borbi protiv izolacije u vrijeme hibridnog rada te pridonosi jačanju timske dinamike i ukupne dobrobiti zaposlenika.

Uz to, sretniji zaposlenici donose veliku korist poslodavcima. Istraživanje Sveučilišta u Oxfordu pokazuje da je produktivnost sretnih radnika 13 posto veća.

Ana ističe i konkretne načine na koje se igra može uključiti u poslovno okruženje - koristeći LEGO® SERIOUS PLAY® metodologiju, kroz uvođenje igre u timska druženja, simulacije i igre uloga, te razne sportske aktivnosti i natjecanja...

Ključno je da igra nije samo razonoda, već strateški alat koji - kada se pravilno koristi - stvara dodanu vrijednost za organizaciju.

Tekst u cijelosti možete pročitati na portalu Lider.hr

Kontaktirajte nas

Kako nas možete pronaći

Smješteni smo u Zagrebu, a edukacije, savjetovanja i radionice organiziramo diljem Hrvatske, regije i online. Bez obzira na vašu lokaciju, pružamo vrhunsku podršku i usluge prilagođene vašim potrebama. Obratite nam se za više informacija!

Ulica Vjekoslava Heinzela 2A, Zagreb